Nieuwsbericht
Dít vinden werknemers van de pensioencommunicatie
Afgelopen najaar vroeg Bpf HiBiN (het pensioenfonds voor de handel in bouwmaterialen) zijn actieve deelnemers hoe tevreden ze zijn over de pensioencommunicatie. Dat leverde goede en ook opvallende inzichten op.
In het kort
• Het merendeel van de respondenten geeft aan bovengemiddeld geïnteresseerd te zijn in nieuws over zijn of haar pensioen.
• respondenten vinden Bpf HiBiN toegankelijk, zakelijk en deskundig. Waar het pensioenfonds minder op scoort is betrouwbaar, betrokken, flexibel en eigentijds.
• 75% ontvangt nieuws het liefst digitaal (per mail).
• Meer dan de helft van de respondenten kijk bij vragen het liefst op de Bpf HiBiN website, gevolgd door mailen (40%) en bellen (20%).
• een relatief laag percentage van de respondenten bekijkt haar pensioenoverzicht.
Het bedrijfstakpensioenfonds komt naar eigen zeggen met nog een opvallend resultaat:
“op een schaal van ‘oneens’ tot ‘volledig mee eens’ zijn mensen het maar gemiddeld eens met ‘Mijn pensioen bepaalt hoe makkelijk ik kan leven als ik na mijn 67e gestopt ben met werken’ en ‘Als ik later zonder financiële zorgen wil genieten van mijn leven, moet ik nú actief met mijn pensioen bezig zijn’.
Dat is opvallend. Want op de stelling ‘Ik ben niet (genoeg) met mijn pensioen bezig, maar ik zou dat wél moeten zijn’ antwoordt bijna iedereen ‘volledig mee eens’. Dat laat meteen het maatschappelijke probleem zien: je weet dat je met je pensioen bezig moet zijn, maar duwt het tegelijkertijd weg.”
Lees hier meer over de inzichten, óók over hoe het fonds met de opgedane inzichten aan de slag gaat: https://www.bpfhibin.nl/interessant-dit-vindt-u-van-onze-communicatie/
Herkenbaar? Heb je ideeën of tips? Laat het Bpf HiBiN weten, via werkgevers@bpfhibin.nl.